Ola familias! Hoxe imos tratar o tema da ensinanza da grafía dos números.
O proceso para aprender un número concreto e un proceso
complexo. Isto é debido a que o concepto do número é un concepto abstracto. O neno/a debe aprender conceptos como orden numérico, a representación simbólica
da cantidad, a súa representación fonética, comprender que o concepto de número
e independiente do tipo de elementos que representa.
Na etapa de Educación Infantil é unha aproximación do neno/a co mundo do número. O neno/a será capaz de aprender a usar os
números en situacións cotidianas, podrá agrupar obxetos dacuerdo cunha
determinada cantidade, aprender a escribir a representación simbólica do número e usalo en contextos matemáticos. Non obstante, a comprensión total do concepto do número non se producirá ata etapas posteriores.
Pasos para a aprendizaxe dun número
A aprendizaxe de cada número faise de forma independente e aislada, dacuerdo a cronoloxía dos números (do 1 alo9 además do 0). Debemos de seguir os seguintes pasos:
1. Nocións cuantitativas: ¿Cuántos son? Trátase de facer argumentos con obxetos de cantidade que se están traballando. Máis tarde, comenzase a introducir progresivamente o simbolismo. En primeiro lugar mediante a transcripción dos obxectos a imaxes gráficas (por exemplo lápices, manzás, persoas,…), logo con obxectos máis abstractos (bolitas, palitos,…) e finalmente coa grafía do número. Esto último enlaza co seguinte paso.
2. Reconocimiento, escritura y comprensión de la grafía de forma multisensorial: Representase a grafía do número observando e practicando o seu trazado. Realizanse distintas actividades que permiten a manipulación do concepto do número (repasar, modelar, picar, pintar,…)
3. Asociación grafía – cantidad: Consiste en establecer a relación entre a simboloxía do número e a cantidade de elementos que representa.
4. Discriminación do número en comparación con outros: Uso do número en situaciones cotidianas, como buscar dito número no entorno…
No hay comentarios:
Publicar un comentario